miercuri, 10 octombrie 2007

Nu te compara!




Un Audi negru, fabricat destul de recent fusese parcat în curtea blocului. Toţi întrebau curioşi: ,,Al cui este?” Enigma s-a dezlegat. Era al prietenului meu din copilarie, care pe vremea aceea muncea în Italia. Privindu-mi vecinii, în mijlocul cărora trăiesc de peste douăzeci de ani,am reuşit să le observ nodul în gât şi capul aplecat când treceau pe lângă maşină.Analizându-mă pe mine am recunoscut cu ruşine, că si eu aveam un nod în gât.Mă bucuram pentru Raul,era prietenul meu din anii frumoşi ai copilariei,dar totuşi...aveam un nod în gât.
Comparaţia cu realizările altora,cu frumuseţea altora,cu statutul altora,cu frumuseţea si inteligenţa altora,produce atâta frustrare în noi,încât uităm să ne bucurăm de planurile lui Dumnezeu cu privire la noi.
Privind la Isus vei observa că până la 30 de ani a trait în tăcere.Cea mai mare parte a vieţii sale s-a consumat în rutina istovitoare a vieţii de dulgher sau tâmplar(Mat.13:55;Mc.6:3;). Crescuse într-unul din cele mai obscure oraşe ale Galileii(în Nazaret),nu era nici esenian, nici saducheu,fariseu,sau membru al vreunei comunitaţi iudaice.
Şi totuşi toate acestea păleau.Planul glorios al lui Dumnezeu pentru viaţa lui strălucea atât de tare încât toate erau nesemnificative.

,,Nu-i momentul să te gândeşti la ceea ce nu ai,gândeşte-te la ceea ce poţi face cu ceea ce ai”(Ernest Hemingwai).

,,Tot visând la multe lucruri,
La palatul ce nu-l ai ,
Nici de el tu nu te bucuri , Nici de casa-n care stai”(Costache Ioanid

Niciun comentariu: